SAPジャパン株式会社

企業概要

企業・団体名
SAPジャパン株式会社
業種
ソフトウェア インターネットサービス
事業内容
コンピュータソフトウェアの開発販売、教育ならびにコンサルティング
資本金
36億円
設立年月日
1992年10月
代表者氏名
福田 譲
株式公開
非上場
従業員数
1,100名 (2015年12月末)
本社所在地
〒1028022 東京都千代田区麹町1-6-4SAPジャパンビル
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    ■COMPANY DESCRIPTION: As market leader in enterprise application software, SAP helps companies of all sizes and industries innovate through simplification. From the back office to the boardroom, warehouse to storefront, on premise to cloud, desktop to mobile device – SAP empowers people and organizations to work together more efficiently and use business insight more effectively to stay ahead of the competition. SAP applications and services enable customers to operate profitably, adapt continuously, and grow sustainably. ■PURPOSES AND OBJECTIVES: ・As a representative of SAP Service & Support, you will be mainly responsible for SAP Large Enterprise customers and provide value of SAP Service & Support offerings. ・Ensure customers understand the value of SAP Service & Support offerings. ・Ensure your customers stay on SAP Service & Support with high satisfaction. ・Ensure you understand customer’s top issues/challenges and position right SAP Service & Support engagement plan. ・Maintain good relationship with customer’s C-level and senior management level as a trusted advisor. ■EXPECTATIONS AND TASKS: ・Strong customer-focus minded and customer management competency ・Analyze customer situation and develop an engagement strategy ・Identify customers’ pain for both of visible/invisible cases ・Can promote SAP new services in both on-premise and cloud solution. ・Highly sophisticated communication for engaging and maintaining the relationship with customer C-level and senior management level. ・Self-starter and strong sense of ownership and openness to new challenges and changes ■WORK EXPERIENCE: (Any one of those is applicable) ・Experience of Solution Service business as sales or pre-sales over 5 years ・Experience of implementing an ERP package as a project lead or Project manager. ・Experience of cloud service delivery ・Experience of delivering support and service in the IT industry with ITIL or ALM ・Experience working in a leading or management role of a customer support organization in the IT industry

  • 【SAPコンサルタント(CoE Platform-Analytics/BI)】

    ■SAPジャパンについて エンタープライズ・アプリケーション・ソフトウェアのマーケットリーダーとして、あらゆる規模・業種の企業を支援しています。SAPのソリューションを提供することで、人と組織がより効率的に連携しビジネスインサイトを効果的に活用することができ、競合他社よりも先に進むことを可能にします。 SAPアプリケーションとサービスは、お客様にイノベーションと成長するチャンスを生み出すサポートをしていきます。 ■募集背景 デジタルビジネスサービスはグローバルに組織されたチームで、主にSAPソリューションをグローバル規模でご利用いただいているお客様に対して、ソフトウェアの導入から運用まであらゆる側面で総合的なサービスとサポートをご提供します。その中でCoEの役割は、専門家として、製品ベンダーならではの技術的知見に基づく高品質なアウトプットをデリバリすることで、高い価値をお客様に提供することです。お客様に能動的にアプローチし、長期的な信頼関係のもとにサービスをご提供することを重視しています。技術や製品に対する深い知識はもちろんのこと、お客様の業務を網羅的に理解し、信頼関係を築き上げ、お客様とともにお客様のITと業務の改善と改革を実現すべく、SAPソリューション導入プロジェクトの成功に寄与します。 その目的において、重要な役割を果たすSAP Analytics領域のコンサルタント/エンジニアを今回は募集します。 ■仕事内容 SAP Analytics/BI製品の導入コンサルティング。具体的には、導入プロジェクトへのリード/参画、導入プロジェクトの提案書作成及びスポットコンサルティングに従事いただきます。 ■仕事の特徴 SAPはビジネスアプリケーション、アナリティクス、モバイルソリューションの市場リーダーとして、世界中のあらゆる規模、あらゆる業種の企業の業務改善と改革を支援します。また、SAPはクラウドカンパニーへの変革を事業戦略に掲げており、パブリッククラウド、ビジネスネットワーク、プライベートクラウドの分野に重点を置いています。CoE (Center of Expertise)コンサルタントは、世界中のエンジニア、開発者、プロダクトマネージャ、およびその他の業務分野のエキスパートと連携を取るため、SAP の広範なネットワークを利用することができます。 SAP に関して、各分野で最も高い能力を持つ人財と接触できるCoEコンサルタントは、最新の製品、サービス、テクノロジーの知識を非常に短期間で身に着けることができます。

  • 【ソリューションエキスパート】SAPブランドで企業の課題解決

    ■COMPANY DESCRIPTION: As market leader in enterprise application software, SAP helps companies of all sizes and industries innovate through simplification. From the back office to the boardroom, warehouse to storefront, on premise to cloud, desktop to mobile device – SAP empowers people and organizations to work together more efficiently and use business insight more effectively to stay ahead of the competition. SAP applications and services enable customers to operate profitably, adapt continuously, and grow sustainably. ■ROLE DESCRIPTION: Accountable for the business, market and revenue success of a major solution ensuring successful market adoption and deployment Stay connected to customers, customer councils, end users and SAP ecosystem to ensure grass-root level understanding of their current & future needs Establish and maintain relationships with customers / prospects, partners, and analysts Actively drives efficiency, effectiveness and improvement of processes used in own area ■EXPECTATIONS AND TASKS: Gain market and customer insight: Prepare conclusion on growth opportunities for SAP by synthesizing technology and industry trends, market research data and customer requirements. Develop and drive creation of strategy for a major solution. Develop and drive solution roadmap and corresponding revenue plan for a major solution. Build business cases to implement solution strategy. Establish and maintain partnership relationship. ■Solution Delivery: Drive and ensure creation of solution model including use of respective components within solution repository. Responsible for delivery of high quality solutions (packages), validation and acceptance of planned and implemented scope. Create go-to-market and monetization plan for solutions including partner / channel options. Review solution success & analyze customer insights. Decide on sales portfolio items. Position a solution within the internal and external ecosystem. ■Field and partner enablement: Drive solution launch, rollout and field/ partner enablement. Review story boards for sales demos of solutions. Train and educate key multipliers (SAP internal and external). Ensure delivery of roll out materials e.g. collaterals, references, success stories. Actively participate in customer communities. Support strategic deals, customers and partners.

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